Tips till lockigt hår

på sistone har jag blivit nå otroligt intresserad av hår, jag har tidigare inte brytt mig om vad jag satt i håret först på sista tiden. jag vet vilka produkter jag verkligen inte tål och hur jag undviker slitet hår.
  • tvätta inte håret varje dag! - det torkar bara ut håret och tarbort dess naturliga oljor. jag skulle rekomendera att tvätta håret 1 eller 2 gånger varje vecka.
  • shampoo behövs inte varje gång du tvättar håret. - somsagt, torkar bara ut håret.
  • var inte snål när det gäller ditt hår. - för att ha hälsosamt hår bör du inte vara snål när det kommer till vilka produkter du köper. hittar du en produkt som verkligen funkar, köp den. exempel vis Aussie är en riktigt bra produkt som inte är den billigaste men värd varje öre. rekommenderar den starkt!
  • balsam används även till att reda ut tovor. - alltså istället för att tvätta håret varje gång du inte kan dra igenom fingrarna använd balsam för att redan ut tovor.
  • BORSTA ALDRIG HÅRET. - använd en kam!!!
några produkter jag tipsar är Aussie, Franck Provost och Tresemme.
några produkter jag inte tipsar är Fructis, Head and Shoulders och VO5.
tipsar även om balsammetoden: http://lockig.se/balsammetoden.php
hoppas något hjälpt. och om det skulle finnas någon fråga är det bara att fråga på.
//Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0